Sunday, September 4, 2011

情侣装

周末,和老公到柔佛的jusco逛一逛。悠悠闲闲的,两个宝贝不再身边,还真有点不习惯!

临走时,他在为两个女儿打包肯德基的cookies and cream crushie时,我看到一对蛮年轻的夫妇走过。两人都穿黑色的tee shirt,裤子也是一致的,好不登对。

仔细一瞧,我看到男子的tee shirt写着,“老婆最棒!”

当然,老婆的tee shirt也恭敬地写着,“老公最棒!”

这种画面印在眼前,我觉得还挺有趣的!

心想,这对夫妇应该是新婚吧,还会在穿着方面制造情趣!

十年后,我希望他们还是会保持着那份童真爱着对方,更希望他们不会觉得这些字眼无聊尴尬!

如果你问我,“你和另一半会穿这样的衣服上街吗?”

我的答案是,“为何不?”只是,另一半可能会觉得不好意思吧!

无论如何,我们很多时候,爱一个人,都是没说出口。尤其是东方人,都爱把亲密的话语放在心上,等到要说的时候,也可能太迟了。。。。。所以,我认为那对年轻夫妇树立了一个好榜样,值得我们学习!

当然,很多时候,我更珍惜action speaks louder than words......









4 comments:

  1. 情侣装, I really doubt your hubby will wear it. I'm not into such things too though I think Orange won't mind it though. Haha! Btw, u go Jusco via Woodlands checkpoint? JB shopping safe meh?

    ReplyDelete
  2. woodlands checkpoint, no jam lah.

    one time ,we tried to go in the aft via tuas and it was such heavy jam (and yet higher toll charges), haha.

    we only hung around safe areas in the mall....not the coffee shop area.

    hpe ur malacca trip was laden with good peranakan food....how u and orange enjoy good food.

    seriously, dun u think malaysian food is cheap and good? so satisfying after a meal.

    ReplyDelete
  3. wah, your Chinese is pretty good. I miss reading the language....do write more in Mandarin, please!

    ReplyDelete
  4. haha, u can do it too! i often encourage joy to read ur blog to pick up english words from u....but she's just too bz.

    ReplyDelete